Agencja SEO – czym jest? Jakie ma zadania?

Agencja SEO – czym jest? Jakie ma zadania?

Zakładasz swój sklep internetowy i liczysz na wysokie przychody? Chciałbyś, by Twój blog miał tysiące odsłon miesięcznie? A może chcesz, by jak najwięcej osób skorzystało z Twoich produktów? Niezależnie od Twoich celów, w osiągnięciu ich może pomóc Ci agencja SEO. By ruch na Twojej stronie internetowej lub w sklepie internetowym się zwiększył, musi być ona widoczna w wyszukiwarkach. O to zadbają specjaliści, którzy pracują właśnie w agencjach SEO. Czym dokładnie się zajmują? Co należy do ich zadań?

Agencja SEO – jakie są jej zadania?

Głównym zadaniem każdej agencji SEO jest optymalizacja zawartości stron internetowych. Specjaliści dbają o to, by dana strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwania na jak najwyższej pozycji, np. w TOP10. Ich zadania są bardzo złożone. Dlatego też właściciele stron internetowych tak chętnie korzystają z ich usług. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu oraz uzyskanie satysfakcjonujących efektów. Specjaliści pracujący w agencjach SEO posiadają kompleksową wiedzę. Możesz zdobyć ją samodzielnie, ale wymaga to wielu tygodni lub nawet miesięcy nauki oraz testowania różnych metod, przy czym niektóre mogą okazać się nieskuteczne.

Jakie dokładnie zadania wykonują specjaliści zatrudnieni w agencjach SEO? Są to wszystkie czynności, które wpływają na pozycję danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania np. w Google:

Głównym zadaniem każdej agencji SEO jest optymalizacja zawartości stron internetowych

  • audyty stron internetowych,
  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • sporządzanie raportów,
  • dbanie o content marketing,
  • optymalizacja SEO.

Optymalizacja SEO składa się z wielu mniejszych zadań, które wpływają na to, ile osób trafi na Twoją stronę internetową. Możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, jak bardzo złożonym procesem jest optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Jest to proces, który nigdy się nie kończy, ponieważ optymalizować należy nawet starsze artykuły blogowe. Specjaliści SEO dbają o takie aspekty stron internetowych, jak:

  • struktura strony internetowej,
  • meta title i meta description,
  • dobór słów i fraz kluczowych,
  • odpowiednie rozmieszczenie słów i fraz kluczowych w treściach,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • kod źródłowy,
  • unikalność treści,
  • przyjazność treści dla czytelnika,
  • adresu URL,
  • grafiki (np. tekst alternatywny),
  • prędkość wczytywania.

Na czym polega współpraca z agencją SEO?

Agencja SEO rozpoczyna współpracę z klientem od audytu strony internetowej

Agencja SEO rozpoczyna współpracę z klientem od audytu strony internetowej. Dzięki temu specjaliści mają wszelkie istotne informacje na temat wymienionych wcześniej aspektów strony internetowej i wiedzą, nad czym muszą pracować w pierwszej kolejności. Jest to praco- i czasochłonne zadanie. Podczas pracy specjaliści od optymalizacji korzystają ze specjalnych narzędzi, co jest następną zaletą współpracy z agencją SEO. Wykupienie dostępu do nich wszystkich jest drogie.

Oprócz wyżej wymienionych aspektów strony internetowej, agencje SEO zajmują się także link buildingiem. Jest to pozyskiwanie linków zewnętrznych. Polega ono m.in. na podejmowaniu współprac (np. artykuł sponsorowany) z blogerami, którzy na swoich stronach internetowych umieszczają link do strony internetowej klienta agencji SEO. Dodatkowo specjaliści Ci zajmują się także content marketingiem. Polega to na tworzeniu wartościowych treści rozwiązujących problemy odbiorców.

Jakie są spodziewane efekty współpracy z agencją SEO?

Efekty optymalizacji strony internetowej widoczne są po kilku miesiącach. Jeśli podejmiesz się tego zadania samodzielnie, zdobycie wiedzy oraz osiągnięcie efektów metodą prób i błędów będzie trwało jeszcze dłużej. Specjaliści posiadają odpowiednie doświadczenie i wiedzę, które przyspieszają ten proces, a ich efekty są satysfakcjonujące dla klienta. Jakich efektów możesz się spodziewać?

W pierwszej kolejności dotarcia do większej liczby odbiorców z Twojej grupy docelowej. Przekłada się to na wzrost sprzedaży. Oprócz tego zredukujesz koszty marketingu i zaoszczędzisz czas. Twoja marka zyska wizerunek profesjonalnej, a efekty optymalizacji będą długotrwałe. Zyskasz także czas na inne działania, podczas gdy Twoja strona internetowa będzie rosła w siłę.

Zuza