Czym jest pozycjowanie stron?

Czym jest pozycjowanie stron?

Jeśli szukasz sposobu na skuteczną i względnie tanią metodę promocji swojej firmy w internecie to pozycjonowanie stron jest dla Ciebie. To działania, które polegają na poprawie widoczności witryny w SERPach, czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki nim ułatwiasz swoim potencjalnym klientom znalezienie swojej firmy i zapraszasz ich do skorzystania z Twoich usług.

Na czym konkretnie polega pozycjonowanie? Poznaj jego najważniejsze składowe.

Wartościowe teksty SEO

Mówi się, że content jest królem. I to on odpowiada w głównej mierze za wysokie pozycje witryn w Google. Pozycjonowanie stron skupia się więc na regularnym dodawaniu treści – w formie opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym lub wpisów blogowych dla pozostałych rodzajów stron. To niezwykle ważne, bo właśnie poprzez analizę zawartości witryny Google określa, o czym są dane strony i na jakie słowa kluczowe powinny się wyświetlać.

Warto wiedzieć, że dodatkową warstwę tekstu SEO stanowią komentarze użytkowników oraz sekcja FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami ze strony klientów.

Budowanie autorytetu strony www

Drugim elementem jest budowanie autorytetu strony, czyli tak naprawdę linkowanie zewnętrzne. Dzięki odnośnikom z zewnętrznych serwisów algorytmy Google mogą określić popularność witryny względem innych w tej samej branży. Warto dbać o tę część od samego początku istnienia witryny. Na początku istotną rolę odegra obecność strony w popularnych katalogach firmowych, a także założenie mediów społecznościowych oraz wizytówki Google Moja Firma. Z biegiem czasu zadbajmy o odnośniki w serwisach powiązanych tematycznie.

Przy linkowaniu zewnętrznym należy zwrócić uwagę na kilka aspektów:

  • różnicujmy odnośniki, tj. używajmy anchorów w różnej formie – zarówno w formie całego adresu url, jak i poszczególnych słów kluczowych;
  • nie umieszczajmy linków zbyt często, wszystkie działania z tym związane powinny wyglądać naturalnie;
  • szukajmy stron o wysokiej jakości, bez spamu i podejrzanych linków;
  • zadbajmy o jakość, a nie ilość odnośników.

Jednocześnie pamiętajmy, że to wysokiej jakości treść wpływa na ilość odnośników kierujących na stronę. W pierwszej kolejności istotne jest więc tworzenie ciekawych i wartościowych z punktu widzenia odbiorców treści, którymi oni sami będą chcieli się dzielić.

Przygotowanie techniczne strony

Nieprawidłowo zaprogramowania strona, która źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych ma mniejsze szanse na wyświetlenie się w TOP10 czy TOP3 wyników wyszukiwania. Zanim więc rozpoczniemy działania związane z pozycjonowaniem stron konieczne jest przeprowadzenie audytu technicznego, który wskaże ewentualne błędy. Mogą one dotyczyć przekierowań, istnienia stron w błędem 404 czy szybkości ładowania witryny.

Zuza