Na czym polega lokalne pozycjonowanie stron?

Na czym polega lokalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu firmy w internecie na frazy związane z konkretnym miastem, regionem, a nawet ulicą – w przypadku większych miejscowości. Najlepsze efekty uzyskają dzięki niemu małe przedsiębiorstwa usługowe lub lokalne sklepy, np. sklepy rowerowe. W ten sposób niskim kosztem możesz pozyskiwać klientów z okolicy. Ale na czym konkretnie polega lokalne pozycjonowanie stron? Sprawdźmy!

Obecność w mapach Google

Pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu firmy w internecie na frazy związane z konkretnym miastem, regionem, a nawet ulicą - w przypadku większych miejscowości.

Pierwszym krokiem jest stworzenie wirtualnej wizytówki w Google. Mapy Google mają tę zaletę, że wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania i zajmują tam sporo miejsca. Zdecydowanie przyciągają uwagę użytkowników, którzy chętnie klikają, czytają opinie czy sprawdzają trasę dojazdu do konkretnej firmy. Mapy Google warto uzupełnić jak najszybciej i najbardziej szczegółowo jak się da. Powinny się tam znaleźć informacje dotyczące adresu firmy, numer telefonu, adres mailowy, zdjęcia, a także opinie klientów. Mają one istotne znaczenie dla pozycjonowania lokalnego głównie ze względu coraz większą popularność wyszukiwania mobilnego. Oznaczenie lokalizacji firmy na mapie pomaga potencjalnemu klientowi szybko ją znaleźć i skorzystać z jej usług.

Lokalne słowa kluczowe

Mapy Google to jednak nie jedyny sposób na pozycjonowanie lokalne. Kluczową rolę odgrywają tutaj lokalne słowa kluczowe, powiązane z konkretnym miastem, w którym chcemy, żeby nasze usługi były widoczne, np. „pozycjonowanie Poznań„, „mechanik Kraków”, „fryzjer Warszawa”. Warto jednak wiedzieć, że użytkownik nie musi wpisywać nazwy miasta w wyszukiwarce, aby uzyskać wyniki z konkretnego obszaru. Dzieje się to dzięki lokalizacji Google. Jednak frazy związane z regionem powinny znaleźć się na samej stronie www. Powinno się je umieścić:

  • na stronie kontaktowej, wystarczy dodać adres świadczenia usługi;
  • w ofercie: możesz przygotować osobne strony z usługami pozycjonujące Twoją firmę na wybrane miasto;
  • w sekcji o nas: jako dodatkowa forma wzmianki o lokalizacji świadczenia usług.

Linkowanie zewnętrzne

Zdobywanie dobrej jakości odnośników wpływa na budowanie autorytetu domeny w oczach robotów Google

Zdobywanie dobrej jakości odnośników wpływa na budowanie autorytetu domeny w oczach robotów Google. W pozycjonowaniu lokalnym ważne jest, aby dobierać witryny i serwisy, które są tematycznie powiązane z Twoją firmą, ale również takie, które są powiązane regionalnie. Mogą to być serwisy informacyjne dotyczące konkretnego miasta. Warto udzielać się również na forach tematycznych. Tutaj jednak należy uważać. Istotne jest, aby wnieść do dyskusji coś wartościowego, a nie tylko promować swoje usługi. Inaczej może to być uznane za spam.

Zuza