Każdy sklep działający w Internecie powinien zadbać o doskonałą widoczność, ponieważ prowadzi to do przyciągnięcia klientów i w konsekwencji wzrostu zysków. W tym celu niezbędne okazuje się pozycjonowanie (SEO), które jest długotrwałym procesem obejmującym szereg konkretnych czynności. Opiera się przede wszystkim na podniesieniu pozycji fraz oraz słów kluczowych w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google.
Rzetelny audyt to etap wstępny
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zawsze przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO. Jego rezultatem jest specjalny raport zawierający wykaz najważniejszych błędów i niedociągnięć, które muszą zostać koniecznie naprawione albo całkowicie wyeliminowane. Wspomniany audyt polega głównie na analizie treści pod względem długości, nasycenia frazami kluczowymi i konstrukcji nagłówków. Dodatkowo opłaca się zweryfikować różne aspekty techniczne, takie jak choćby szybkość ładowania strony czy jakość kodu źródłowego. Po wykonaniu powyższych czynności należy jeszcze ustalić frazy i słowa o wyszukiwalności na optymalnym poziomie, a także zastosować efektywny content marketing – zespół działań znacznie usprawniających witrynę zgodnie z wartościowymi wskazówkami Google dla webmasterów.
Nie zapomnijmy o umiejętnym linkowaniu
W przypadku takiego procesu jak pozycjonowanie sklepów internetowych niezwykle istotną rolę odgrywa wybór odpowiedniej platformy, która powinna być wystarczająco rozbudowana i bogata w podstrony. Zaoszczędzi to wielu kłopotów w przyszłości. Kolejny czynnik to przejrzysta struktura wszystkich kategorii i podkategorii, ułatwiająca użytkownikom wyszukiwanie interesujących ich produktów bądź usług. Nie obejdzie się również bez posiadania aktywnego certyfikatu SSL, czyli narzędzia chroniącego wrażliwe dane klientów w trakcie dokonywania płatności. Wzbudza ono zaufanie do marki, co przekłada się zazwyczaj na zwiększoną sprzedaż. Oto pozostałe działania pozwalające na skuteczne pozycjonowanie sklepu:
- optymalizacja kodu źródłowego i tagów tytułowych
- zadbanie o unikalność i merytoryczność treści (priorytet to wysoka użyteczność dla odbiorców)
- prowadzenie bloga jako swoistego elementu wsparcia (z artykułami o charakterze eksperckim i tekstami poradnikowymi)
- stworzenie mapy witryny w formacie XML (ułatwi pracę robotom odpowiedzialnym za analizowanie i indeksowanie zasobów)
- wykorzystywanie linków zewnętrznych oraz wewnętrznych; te pierwsze umieszcza się na obcych witrynach, natomiast drugie na własnej stronie (odsyłają użytkowników do konkretnych produktów lub podstron).