Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Każdy sklep działający w Internecie powinien zadbać o doskonałą widoczność, ponieważ prowadzi to do przyciągnięcia klientów i w konsekwencji wzrostu zysków. W tym celu niezbędne okazuje się pozycjonowanie (SEO), które jest długotrwałym procesem obejmującym szereg konkretnych czynności. Opiera się przede wszystkim na podniesieniu pozycji fraz oraz słów kluczowych w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google.

Rzetelny audyt to etap wstępny

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zawsze przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zawsze przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO. Jego rezultatem jest specjalny raport zawierający wykaz najważniejszych błędów i niedociągnięć, które muszą zostać koniecznie naprawione albo całkowicie wyeliminowane. Wspomniany audyt polega głównie na analizie treści pod względem długości, nasycenia frazami kluczowymi i konstrukcji nagłówków. Dodatkowo opłaca się zweryfikować różne aspekty techniczne, takie jak choćby szybkość ładowania strony czy jakość kodu źródłowego. Po wykonaniu powyższych czynności należy jeszcze ustalić frazy i słowa o wyszukiwalności na optymalnym poziomie, a także zastosować efektywny content marketing – zespół działań znacznie usprawniających witrynę zgodnie z wartościowymi wskazówkami Google dla webmasterów.

Nie zapomnijmy o umiejętnym linkowaniu

W przypadku takiego procesu jak pozycjonowanie sklepów internetowych niezwykle istotną rolę odgrywa wybór odpowiedniej platformy, która powinna być wystarczająco rozbudowana i bogata w podstrony. Zaoszczędzi to wielu kłopotów w przyszłości. Kolejny czynnik to przejrzysta struktura wszystkich kategorii i podkategorii, ułatwiająca użytkownikom wyszukiwanie interesujących ich produktów bądź usług. Nie obejdzie się również bez posiadania aktywnego certyfikatu SSL, czyli narzędzia chroniącego wrażliwe dane klientów w trakcie dokonywania płatności. Wzbudza ono zaufanie do marki, co przekłada się zazwyczaj na zwiększoną sprzedaż. Oto pozostałe działania pozwalające na skuteczne pozycjonowanie sklepu:

W przypadku takiego procesu jak pozycjonowanie sklepów internetowych niezwykle istotną rolę odgrywa wybór odpowiedniej platformy, która powinna być wystarczająco rozbudowana i bogata w podstrony

  • optymalizacja kodu źródłowego i tagów tytułowych
  • zadbanie o unikalność i merytoryczność treści (priorytet to wysoka użyteczność dla odbiorców)
  • prowadzenie bloga jako swoistego elementu wsparcia (z artykułami o charakterze eksperckim i tekstami poradnikowymi)
  • stworzenie mapy witryny w formacie XML (ułatwi pracę robotom odpowiedzialnym za analizowanie i indeksowanie zasobów)
  • wykorzystywanie linków zewnętrznych oraz wewnętrznych; te pierwsze umieszcza się na obcych witrynach, natomiast drugie na własnej stronie (odsyłają użytkowników do konkretnych produktów lub podstron).

Zuza